Her blir Helge Morten Askvig overrekt prisen av Kjell Arne Bjerklund. Foto: Truls Vasvik.
Her blir Helge Morten Askvig overrekt prisen av Kjell Arne Bjerklund. Foto: Truls Vasvik.

Årets Joker-butikk ligger på Hinderåvåg!

I konkurranse med 456 andre fra hele landet, er Joker Hinderåvåg kåret til årets Joker-butikk!

Mandag 21. september ble prestisjeprisen «Årets Joker-butikk» delt ut under kjøpmannstreffet til Joker. Prisen går årlig til den Joker-butikken i landet som har utmerket seg på beste måte innenfor kjeden når det kommer til kundetilfredshet, utvikling på fokusområdene i kjeden, årsresultat og lokalt engasjement. Det er 457 Joker-butikker i Norge.

Årets Joker-butikk 2014 ble Joker Hinderåvåg med kjøpmann Helge Morten Askvig. Butikken ble overrakt en sjekk pålydende 50.000 kroner.
Juryen, med kjededirektør Kjell Arne Bjerklund i spissen, har hatt en krevende jobb med å velge én vinner blant alle de gode kandidatene.
– Vi er nå svært glade for å kunne gratulere Joker Hinderåvåg som en verdig vinner av prisen, sier Bjerklund.

Juryens begrunnelse:
Helge Morten er en kjøpmann som setter seg bevisste mål og bygger stein for stein. Han følger med i tiden og tilpasser utvalget til sine kunder og målgrupper. I butikken kan du finne alt fra Jacobs utvalgte til spesialsjokolade som pakkes av butikken selv, sushi og et godt sortiment av Ben & Jerry. Dette bidrar sterkt til at man i Hinderåvåg ikke bare spiser taco og pizza i helgene!

At volum selger, har han som god kjøpmann skjønt for lenge siden. Store eksponeringer av tidsriktige varer setter kundene pris på. Butikkens ansatte er i likhet med Helge Morten interessert i mat, og i å yte god service, man ser at alle trives og er stolte over butikken sin.

Helge Morten viser også et brennende engasjement for nærmiljøet. Han har vært med på å starte egen sykkelklubb, i tillegg til eget sykkelløp i bygda. Sommerfest for barnehagen arrangeres hver sommer, og grilling og aktiviteter rundt jul hører også med. At Helge Morten er en god kjøpmann viser han med sin målrettede innsats for forbedringer, med sin søking etter nye muligheter, og ikke minst, ved å lede ansatte mot et felles mål.