Vi tar sterk avstand fra intervjuet i Tysvær Bygdeblad Torsdag 11. april 2013 med Bjørn M. Kallevik i Kabas-gruppen på Liaheia i Skjold når vi vet og har erfart hvordan det har vært for oss å handle, reklamere og til slutt må trekke mannen til retten for hans Elendige – Kundeservice.
Anbefaler før dere avlegger butikken hans å lese på Google “Kabas-Elendig Kundeservice”, så vil dere fort finne ut hvorfor vi advarer mot å oppsøke Bjørn M.Kallevik’s butikk.
For våres del og mange andre som vi kjenner til som har kjøpte bobiler og campingvogner hos Kabas v/og Bjørn M. Kallevik som er importør og garantist for bobilene våres gjennom salgsfirma hans Bobil & Vogn AS som for våres del og mange med oss gått i Bjørn’s felle.
Vi vet også at det er mange som ikke har gjort som oss og tatt opp kampen mot den urett vi er blitt utsatt for, men fordi vi har holdt sammen og hatt god kontakt så håper vi på til slutt vil få en rettferdig behandling.
Vi kan med sikkerhet fastslå for våres del her at Bjørn M. Kallevik’s lederegenskap her har utvist manglende folkeskikk og svak forståelse av god forretningsskikk.
Å leke seg med mennesker og deres kapital som vi trodde vi hadde innvistert i en livskvaliet ender opp i søvnløse netter, økonomiske tap og tapt tid som dette har medført med disse sakene så sier det seg selv at slike situasjoner ønsker vi ikke at noen skal komme opp i.
I intervjuet står det bl.a. sitat: “Då må me som konsulentar gå gjennom kva dei treng og kva dei faktisk har råd til. Det er ikkje alltid ønska og lommeboka spelar på lag,forteller Bjørn Kallevik”, sitat slutt.
Kan du svare oss Bjørn Kallevik,hva med våre lommebøker som du forsynte deg av da vi har beviset for at du har snakket usant om produktene vi kjøpte av deg og som det står i en av tingrettsdommene og du lot oss sitte igjen med regingen,søvnløse netter og foringelse av livskvaliteten når du lekte deg med livene våres som vi mener du er ansvarlig for den situasjonen du satte oss opp i ?
Sitat: ”Når det kjem til dei store varene deira så har Kabas nokre bubilar for sal-både eigne og kundane sine.”
Me vil nå gå over til å hjelpe kundane våre med å vise/selje deira bubilar eller vogner mot eit gebyr “sitat slutt.
Hva med våre vassdrukne nye bobiler som vi kjøpte av deg og den kundebehandlingen vedrørende reklamasjon, reperasjonsarbeid og fukttester som ved å etter konntrollere arbeidet som var utført på ditt verksted viste seg at alt arbeidet måtte tas opp for egen regning, hva har du å si til det?
I et innlegg som står i Grannar, den 16.februar 2009 hvor du bl.a.skriver
Sitat: “Mange vel i dag å importera frå utlandet for å spare penger,men Kallevik rår fra å kjøpa frå utlandet.
Om bubilen eller vogna du har kjøpt held seg har du spart ein del penger. Men om det oppstår problemer,har du ikkje garantien som vi har i Norge,og du må tilbake til importlandet, noko som kan bli dyrt seier han.
Hva slags garantier praktiserte du og hva har vi spart da vi handlet hos deg ?
Sitat: ”Det er så mykje useriøst på marknaden og du kan fort tapa penger.Kjøper du heime har du alle rettar og fem års kjøpslov slår han fast” sitat slutt.
Hva slags rettigheter praktiserte du når vi reklamerte for bobilane vi har kjøpt hos deg?
Til slutt vil vi spørre deg om hva samvittighet har du for den situasjonen du har satt oss opp i ?
Vennlig hilsen Aud Kirsten Skogøy Sverre Bergsholm og Magnus Arne Andersen