– Det er gledelig å se at reiselivet er en næring i sterk vekst i Norge. Ekstra kjekt er det selvsagt å se at Haugalandet vokser nesten dobbelt så mye som Norge forøvrig, sier en glad markedssjef, Ingun Solberg Harloff som nettopp har fått servert tallene for juli.
Her er noen nøkkeltall fra statistikken for juli:
20% vekst i antall overnattinger på Haugalandet mot 13% vekst i Norge
33% vekst i utenlandske overnattinger på Haugalandet mot 14% vekst i Norge
28% vekst i losjiomsetning på Haugalandet mot 15% i Norge
UK kampanje
Vi ser god effekt av markedsarbeidet som gjøres i våre hovedmarkeder som blant annet er Storbritannia
Sommerens UK kampanje var et samarbeid med destinasjonsselskapets medlemmer, og et ledd i å styrke fokuset på Ryanair sin rute fra London til Haugesund.
Vi ser at kampanjen har gitt direkte effekt i sommer, og sekundæreffekten av denne håper vi kan ses over tid.
Vi er spente på tallene for august og september, men de første 7 månedene av året viser jo en hyggelig utvikling for reiselivet på Haugalandet, avslutter markedssjef i Destinasjon Haugesund & Haugalandet Ingun Solberg Harloff.
Pressemelding fra Destinasjon Haugesund og Haugalandet AS