Ein god gjeng: Dei britiske turistane som kom til Haugalandet med cruiseskipet «»Saga Pearl II» på tysdag, koste seg på Arquebus. Dei synst det var spennande å få med seg litt historie                  på turen. Rundt 30 britar var med på bussen til krigsmuseet i Førre. 
Foto: Mona Terjesen
Britiske turistane som kom til Haugalandet med cruiseskipet «»Saga Pearl II» g, koste seg på Arquebus. Slike besøk har gitt vekst på Haugalandet

Rekordsterk Sommer

I en rekordsterk juli for reiselivet i Norge vokser Haugalandet nesten dobbelt så mye som Norge forøvrig.

– Det er gledelig å se at reiselivet er en næring i sterk vekst i Norge. Ekstra kjekt er det selvsagt å se at Haugalandet vokser nesten dobbelt så mye som Norge forøvrig, sier en glad markedssjef, Ingun Solberg Harloff som nettopp har fått servert tallene for juli.
Her er noen nøkkeltall fra statistikken for juli:
20% vekst i antall overnattinger på Haugalandet mot 13% vekst i Norge
33% vekst i utenlandske overnattinger på Haugalandet mot 14% vekst i Norge
28% vekst i losjiomsetning på Haugalandet mot 15% i Norge

UK kampanje
Vi ser god effekt av markedsarbeidet som gjøres i våre hovedmarkeder som blant annet er Storbritannia
Sommerens UK kampanje var et samarbeid med destinasjonsselskapets medlemmer, og et ledd i å styrke fokuset på Ryanair sin rute fra London til Haugesund.
Vi ser at kampanjen har gitt direkte effekt i sommer, og sekundæreffekten av denne håper vi kan ses over tid.
Vi er spente på tallene for august og september, men de første 7 månedene av året viser jo en hyggelig utvikling for reiselivet på Haugalandet, avslutter markedssjef i Destinasjon Haugesund & Haugalandet Ingun Solberg Harloff.

Pressemelding fra Destinasjon Haugesund og Haugalandet AS