Lørdag inviteres det til trening i Tysværtunet. Målet er å bli sterkere, men minst like viktig. Å støtte de minste på sykehus i Polen.

Hovedmålet til WOSP er innsamling av penger til støtte for barn og eldre. I år vil pengene bli brukt på småbarnsavdelinger på de fleste sykehus i Polen.

Trener for syke barn i Polen

Lørdag inviteres det til trening i Tysværtunet. Målet er å bli sterkere, men minst like viktig. Å støtte de minste på sykehus i Polen.

av Alf-Einar Kvalavåg

– Vi tar en liten inngangsbillett og alle pengene som blir samlet inn sendes rett til WOSP, som er den største veldedighetsorganisasjonen i Polen. Hovedmålet til WOSP er innsamling av penger til støtte for barn og eldre. I år vil pengene bli brukt på småbarnsavdelinger på de fleste sykehus i Polen, sier Paulina Olbryś.

Tabata – slik trener du
Tabata øvelsene tar til sammen bare 14 minutter, men er tøffe og gir garantert resultat på kort tid.

OPPVARMING – 10 MINUTTER
Varm opp med 10 øvelser. Når du om litt skal trene med høy intensitet, er det viktig at musklene er rede til å klare presset, ellers kan det resultere i skader. Gjør hver av de 10 oppvarmingsøvelsene i 30 sekunder. Gjenta du øvelsene en gang til.

TABATA – 14 MINUTTER
20-sekundersintervaller med full gass. 10 sekunder pause. Gjenta atte ganger med hver av de tre ovelsene. På den måten tar hver ovelse fire minutter. Ta ett minutt pause for du gar videre til neste ovelse.

NEDTRAPPING – 6 MINUTTER
Få ned pulsen. Løp lett på stedet, tøy ut el.l. i 6 minutter.

Her kan en lese seg opp på treningsformen: https://iform.nu/trening/tabata-effektivt-fettforbrennende-treningsprogram